Retail webshops op Facebook.

Online winkelen wordt steeds populairder. Veel retail winkels spelen daarop in door een webshop te openen, om op deze manier meer klanten te bereiken en de omzet te verhogen. Een webshop moet goed onderhouden worden en vormgegeven worden. Daarnaast is het ook van belang dat de webshop bekend wordt onder de potentiële klanten. Dit kan gedaan worden door de webshop online te promoten. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van social media zoals Facebook.

Wat is de toegevoegde waarde van Facebook voor webshops van retail winkels?

Facebook is een is een social media platform wat bijna iedereen tegenwoordig wel kent. Jong en oud kunnen er gebruik van maken. Facebook is een platform dat zeer gebruiksvriendelijk is en daarom door een breed publiek te gebruiken is. Facebook kan onder andere gebruikt worden om foto’s, filmpjes of teksten te plaatsen. Hier kunnen mensen vervolgens weer gemakkelijk op reageren, deze liken of dit delen. Wanneer veel mensen dit doen zal het bericht een zo breed mogelijk publiek bereiken. De webshop kan bijvoorbeeld plaatsen over de verschillende producten en eventueel aanbiedingen. Op deze manier zullen zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn, wat kan zorgen voor meer verkoop.

Wat kan Chatkracht hierbij betekenen?

Chatkracht kan hierbij ondersteunen door de binnenkomende vragen van mensen te beantwoorden die de webshop zijn tegengekomen op Facebook. De chatspecialisten zullen ervoor zorgen dat de chats binnen 30 seconden worden opgepakt en de klanten zo goed mogelijk verder helpen. De vragen kunnen bijvoorbeeld gaan over het plaatsen van een bestelling, de producten, levertijden, status van de bestelling of voorraad. Wanneer het om een specifieke vraag die de chatspecialisten niet kunnen beantwoorden zullen de chatspecialisten de vraag zo concreet mogelijk maken en doorzetten naar de contactpersoon. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op via de live chat om de mogelijkheden te bespreken.