Stijlvol door weer en wind met Italiaanse know how

Peuterey werd in 2002 geboren als een jassenmerk van voor mannen, vrouwen en kinderen, Zijn naam de naam is geïnspireerd op een heuvelrug van de Mont Blanc, een regio waar het betoverende natuurlijke landschap zij aan zij leeft met de schoonheid van menselijke kunst en creativiteit. De geest van het merk is gebaseerd op een constante zoektocht naar uitmuntendheid, wat zich vertaalt in de keuze van stoffen, vormen en eigentijdse luxe stijl . Het jasje vertegenwoordigt de ziel van de collecties van het bedrijf.

Peuterey ,met zijn drie stippen logo

De uitzonderlijke kwaliteit van de talrijke componenten waaruit een Peuterey kledingstuk bestaat, zorgt ervoor dat deze de seizoenen meegaan, zonder ooit hun oorspronkelijke prestatiekenmerken te verliezen.
De Peuterey jassen worden nu door een steeds groter publiek gedragen dankzij hun elegante en tijdloze ontwerp en de keuze uit kostbare en avant-gardistische materialen zoals technische stoffen ,nylon en microvezel.
Het assortiment gaat echter verder dan enkel warme mantels, ook winteraccessoires zoals mutsen, sjaal en truien zitten in het asortiment. Je herkent het merk aan zijn drie rode stippen in zijn logo.

De isolatieklasse is een nieuwe, intuïtieve tool ontwikkeld door Peuterey om bovenkleding te classificeren op basis van het niveau van thermisch comfort.( en dit gaat van A (bij temperaturen tussen 15 ° C en 5 ° C) tot D (uitstekend thermisch comfort tot -20 ° C)!

Focus op milieu en duurzaamheid

‘Duurzaamheid’ is een manier van denken en vooral doen, om samen te werken aan een betere toekomst. Peuterey werkt welke dag hard om de impact op het milieu te verbeteren. Er wordt geïnvesteerd in onderzoek en innovatie om aanzienlijke resultaten te bereiken die kunnen worden verwerkt in onze productieprocessen. Dit doen ze door het verminderen van afval op het gebied van energie en materialen en het gebruik van alternatieve producten, gecertificeerde grondstoffen en geavanceerde technologieën.